Egyébmarketingmarketingtervezésreklám

Karácsonyi reklám…a jobb fajtából

karácsonyi reklám mcdonalds

Még egy utolsó karácsonyi reklám…

Eleged van a karácsonyból? Se rokonlátogatás, se bulizás, marad a tévé, és a rengeteg unalmasabbnál unalmasabb karácsonyi reklám? Pedig vannak ám jók! Vadássz rájuk!

Az év legjobb (na jó, nem magyar…) reklámjait nézve egy valamit rögtön észreveszünk: mint mindenen ezen is otthagyta lenyomatát a 2020-as év. Üzenetében, szinte kivétel nélkül, mindenki azokról az értékekről beszél, amelyek az idén igencsak előtérbe kerültek. Már szinte érzés nélkül, droid módjára tudjuk ismételgetni: közösséghez tartozás, család, szeretet adni, együtt lenni…

Legjobb reklámok? Ez azért szubjektív!? Igen, az. Megnéztünk néhány olyan reklámot, márkát, akiktől már (el)várjuk, hogy előrukkoljanak valami különlegessel, valami érzelgőssel vagy éppen viccessel karácsony táján.

Karácsony reklám 1. John Lewis

Kezdjük A (nagybetűs) karácsonyi reklámozóval. Maga az áruházlánc nálunk nem annyira ismert, a John Lewis karácsonyi reklámjai azonban mindig várakozással el töltenek el bennünket, vajon mivel rukkolnak elő az idén? Most ők is „egy kis szeretetet” szállítottak házhoz. Kicsit kaotikus, néha meghökkentő, ám kétségkívül “johnlewisos” stílusban.

Karácsony reklám 2. Coca Cola

Szintén karácsonyi klasszikus a Coca Cola és az ő nagy piros kamionja, amely hazaviszi azt, akit a legjobban szeretünk…(a doveri kamionzárlatot követően van benne némi ironikus is, persze ezt a készítők akkor még nem sejthették)

Karácsony reklám 3. McDonalds

És végül legyen a McDonalds, (a mekis reklámok mindig jók). Ráadásul az idén kicsit botrányosra is sikeredett a hirdetés, amelynek még örülni is lehet, végre nem az unalmas, sablonos… Persze igazából csak annyi történt, hogy egy valós problémát dolgoztak fel: kellő türelemmel és sok-sok szeretettel még a kamaszok is kedvessé tehetők.

És ha már mekis reklám, akkor még egy érdekesség. Az utóbbi napokban sok más mellett, azért háborog a „nép”, mert mostantól az Alaptörvény kerek-perec kimondja: az anya nő, az apa férfi, a család pedig ugye család… Novák Katalin két ablakpucolás között helyre teszi a nőket, a vagányabbak pedig „a család az család” felkiáltással profilképkereteket váltanak. Eközben észrevettétek a reklámban? Hova tűnt apuka?! A McDonalds bevállalta…

ÉS még egy ráadás kedvenc:

az IKEA, aki szintén mindig belecsempészik egy-egy fenntarthatósági kérdést is reklámjaiba. Idén a felesleges pazarlás ellen kampányol, a sok-sok kidobott étel ellen.

 

Szeretnél kisvállalkozóként tanulni a nagyoktól? Tudtad, hogy van, amiben Te még náluk is jobb lehetsz? Erről korábbi cikkünkben olvashatsz. Ha pedig szeretnél tudatosan felkészülni az évre, akkor csatlakozz marketingtervező workshopunkhoz, online!


 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.