Blog

Ma az IKEÁ-ban jártam. Nem vagyok nagy IKEA-s, bár szeretem őket. Marketingesként legfőképpen a kreativitásukat, amelyet az egyemen is sokszor példaként hozok a diákoknak. Tényleg tanítani lehet. (Karácsonyi kreatív kampányukról ITT írtam is nemrég) A kreativitástól és a profi marketingtől eltekintve azonban azt hiszem, nem én vagyok a célcsoport és ezt bizonyára ők is tudják (hogy miért, hamarosan bebizonyítom…). Ma viszont ismét láttam valamit, amit tanítani kell! Amikor marketingről van szó, akkor az elsők között
marketingtervezés és kávé
Nagyon szeretek beszélgetni vállalkozásba éppen belekezdőkkel vagy már vén öreg rókákkal vállalkozásukról, üzletükről, az életükről. Ez még nem marketingtervezés, inkább inspiráló beszélgetések, 2-3 óra alatt végig beszéljük a vállalkozás céljait, felépítését, problémáit, még egy ötletbörze is belefér a hogyan tovább kérdésen. (Létre is hoztunk erre egy külön szolgáltatást, Kávé és Koncepció névvel, amikor egy jó kávé mellett segítünk elindulni. Mi kérdezünk, a partner válaszol, mesél, a végeredmény pedig egy koncepcióterv és iránymutatás lesz. De ne
Összegyűjtöttük, melyek azok a marketingedet érintő folyamatok, és annak következményei, amit nem hagyhatsz ki, ha alaposan fel akarsz készülni a 2021-es évre. A válogatást saját kutatás előzte meg, azt írtuk le, amit mi (Marketikum Kft.) tapasztalunk ma Magyarországon és hozzátettük sokéves gyakorlatunkat, tudásunkat, ügyfeleink véleményét. (marketing trend 2021) Hogyan lehet mindezeket a Te iparágadra és a Te cégedre szabni? Mindenekelőtt gondos, alapos és tudatos tervezéssel, amely magában foglalja vevőid igényeinek és magatartásának megismerését, a 2021-es
az év színe 2021
Évekig dolgoztam a Magyar Divat Intézetben, és mindig lenyűgöztek a színek szakértői. Máig előttem van lelkesedésük, amikor hazaérve Párizsból először mutathatták be Magyarországon a következő szezonok színtrendjeit (ez volt akkor az ún. év színe) a magyarországi divatcégeknek, amivel majd jó 2-2,5 év után találkozhattunk a boltokban. A Pantone idén is megválasztotta az év színeit. Nem meglepő, hogy a járvány erre is hatással volt. A két nyertes szín az „Ultimate Grey” és az „illumination”, a Pantone
karácsonyi reklám mcdonalds
Még egy utolsó karácsonyi reklám… Eleged van a karácsonyból? Se rokonlátogatás, se bulizás, marad a tévé, és a rengeteg unalmasabbnál unalmasabb karácsonyi reklám? Pedig vannak ám jók! Vadássz rájuk! Az év legjobb (na jó, nem magyar…) reklámjait nézve egy valamit rögtön észreveszünk: mint mindenen ezen is otthagyta lenyomatát a 2020-as év. Üzenetében, szinte kivétel nélkül, mindenki azokról az értékekről beszél, amelyek az idén igencsak előtérbe kerültek. Már szinte érzés nélkül, droid módjára tudjuk ismételgetni: közösséghez