Blog

változtak a vevőigények - vírus

A Te vevőid is változtak a vírus miatt?

Posted by admin on  2021-02-03

A Te vevőid is változtak a vírus miatt? bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
Változtak a vevők, változik a kínálat. Járt valaki mostanában a H&M-ben? (Köszi a tippet, Klára!) Jelentősen átalakult ugyanis a kínálat a Hennes & Mauritz üzletekben. Mint minden fast fashion típusú üzletre, a svéd H&M-ra is az (volt) jellemző, hogy egy helyen megtalálható az összes cucc az élet minden területére, a tracksuit-tól és joggingtól a kosztümig és a slim fit ingekig. Az arányok azonban némileg átalakultak, s most a könnyed eleganciájú, vászonnadrág–kötött felső–blézer (casual) kombók helyett a

Tipikus vevő, ahogy az IKEA tanítja [buyer persona]

Posted by admin on  2021-01-17

Tipikus vevő, ahogy az IKEA tanítja [buyer persona] bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
Ma az IKEÁ-ban jártam. Nem vagyok nagy IKEA-s, bár szeretem őket. Marketingesként legfőképpen a kreativitásukat, amelyet az egyemen is sokszor példaként hozok a diákoknak. Tényleg tanítani lehet. (Karácsonyi kreatív kampányukról ITT írtam is nemrég) A kreativitástól és a profi marketingtől eltekintve azonban azt hiszem, nem én vagyok a célcsoport és ezt bizonyára ők is tudják (hogy miért, hamarosan bebizonyítom…). Ma viszont ismét láttam valamit, amit tanítani kell! Amikor marketingről van szó, akkor az elsők között
marketingtervezés és kávé
Nagyon szeretek beszélgetni vállalkozásba éppen belekezdőkkel vagy már vén öreg rókákkal vállalkozásukról, üzletükről, az életükről. Ez még nem marketingtervezés, inkább inspiráló beszélgetések, 2-3 óra alatt végig beszéljük a vállalkozás céljait, felépítését, problémáit, még egy ötletbörze is belefér a hogyan tovább kérdésen. (Létre is hoztunk erre egy külön szolgáltatást, Kávé és Koncepció névvel, amikor egy jó kávé mellett segítünk elindulni. Mi kérdezünk, a partner válaszol, mesél, a végeredmény pedig egy koncepcióterv és iránymutatás lesz. De ne

7 kisvállalati marketing trend, amit nem hagyhatsz figyelmen kívül, ha nyerni akarsz a piacon!

Posted by admin on  2020-12-28

7 kisvállalati marketing trend, amit nem hagyhatsz figyelmen kívül, ha nyerni akarsz a piacon! bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
Összegyűjtöttük, melyek azok a marketingedet érintő folyamatok, és annak következményei, amit nem hagyhatsz ki, ha alaposan fel akarsz készülni a 2021-es évre. A válogatást saját kutatás előzte meg, azt írtuk le, amit mi (Marketikum Kft.) tapasztalunk ma Magyarországon és hozzátettük sokéves gyakorlatunkat, tudásunkat, ügyfeleink véleményét. (marketing trend 2021) Hogyan lehet mindezeket a Te iparágadra és a Te cégedre szabni? Mindenekelőtt gondos, alapos és tudatos tervezéssel, amely magában foglalja vevőid igényeinek és magatartásának megismerését, a 2021-es
az év színe 2021

Az év színe 2021: Illuminating és Ultimate grey

Posted by admin on  2020-12-28

Az év színe 2021: Illuminating és Ultimate grey bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
Évekig dolgoztam a Magyar Divat Intézetben, és mindig lenyűgöztek a színek szakértői. Máig előttem van lelkesedésük, amikor hazaérve Párizsból először mutathatták be Magyarországon a következő szezonok színtrendjeit (ez volt akkor az ún. év színe) a magyarországi divatcégeknek, amivel majd jó 2-2,5 év után találkozhattunk a boltokban. A Pantone idén is megválasztotta az év színeit. Nem meglepő, hogy a járvány erre is hatással volt. A két nyertes szín az „Ultimate Grey” és az „illumination”, a Pantone