marketingvevőszerzés

Online marketing vagy MARKETING ONLINE?

Új nézőpont: marketing online

Marketingre szüksége van minden vállalkozásnak.

Ezt leszögezhetjük. Igen, ki merem jelenteni: mindegyiknek. Még a nyugati autógyárnak beszállító hazai multinak is, akinek bár az értékesítése külföldön működik, ahhoz, hogy megfelelő minőségű (sőt most már ahhoz is, hogy megfelelő mennyiségű) munkavállalót vehessen fel, neki is. Persze neki nem tv hirdetésre, vagy facebook oldalra van szüksége, de (employer) brandingre mindenképpen. És a kis egyszemélyes vállalkozásnak is. Legyen az egy műkörmös, egy coach vagy...vagy. Bármi.

Mert válság van...

Kevesen vagyunk, akik még nem éltünk meg válságot. Te is valószínűleg, aki olvasod ezt a cikket, hacsak nem 5 éven belül kezdtél el, fiatal Y-generációsként vállalkozni, megéltél már. Azt hogyan vészelted át? Egyáltalán átvészelted, túlélted, vagy netán hasznot is húztál belőle?

Az legutóbb is látszott, hogy a vállalkozók első (és valljuk be ésszerű és helyes) reakciója az volt, hogy költséget csökkentettek. Csak sok esetben nem azt a költségcsoportot, amit kellett volna. Mert honnan a legegyszerűbb csökkenteni? Hát a marketingből...mert most úgysem vásárolnak annyian... De abban is biztos vagyok, ha Te jól jöttél ki a válságból, akkor azok közé tartozol, aki foglalkozott a marketingjével. Lehet, hogy nem költöttél milliókat hirdetésre, de fejlesztettél, kommunikáltál.

gordon gekko_marketing onlineMegvan a "Tőzsdecápák" című film? Einstein örökbecsűjének Gordon Gekko féle fordítása hogy is hangzik? "Mi az elmebaj biztos ismérve? Ha valaki újra meg újra ugyanazt teszi, de más eredményt vár." Ha tehát nem jöttél ki az előző válságból jól, és most ugyanazt próbálod reagálni, akkor ugye tudod mit várhatsz?

 

A mai válság több mindenben különbözik, ám sok hasonlóság is van az előzőkhez. A jelenleg kirajzolódó válság egy fontos dologban különbözik az eddigiektől: ezidáig jellemzően keresleti válsággal találkoztunk. Most azonban kínálati sokk éri a gazdaságot: nem a fizetőképesség és ezen keresztül a kereslet esik vissza először, hanem meghozott intézkedések, korlátozások miatt csökken a kínálat. Később azonban a félelem miatt a kereslet is csökkenni fog. Mikro szinten, saját magunk csak úgy tudunk ennek mérsékléséhez hozzájárulni, ha a kínálati gátak megszűnésével fogyasztani kezdünk. Válságtól függetlenül is azt vallom, hogy a gazdaságot működtetni kell: eljárok fodrászhoz, körmöshöz és megveszem a lehetőleg helyi termékeket, hogy mindenki megéljen. Ha mindenki fizet a szolgáltatásokért, ezzel tudjuk mozgásban tartani a gazdaságot.

Persze vannak iparágak, ahol jelenleg segítenünk kell. Amelyek hosszútávon megszűnnek működni, és alapjaikban dőlnek romba. Nekik segítenünk kell!

Az a véleményem, hogy az arany középút az ingyenes segítség és a piaci működés tiszteletben tartása között ott van, ha segítünk a vállalkozásoknak gondolkozni, elsajátítani azt a felfogást, hogy minden helyzetet a magunk javára is tudunk fordítani, ha felelősen gondolkozunk. Ha ezt megtesszük, innentől már a vállalkozó felelőssége, él-e vele.

Ott tartottunk tehát, hogy túlélni, fejlődni az fog, aki foglalkozik a marketingjével. Több okból is:

  • mindenki online lesz, tehát át kell gondolni minden vállalkozásnak az online jelenlétét
  • terméket kell fejlesztenünk: aki eddig tantermi tréninget tartott, most webináriumot kell indítania. Aki eddig edzőként dolgozott, most edzővideókat készít és a bérlet árazásáról most át kell térnie az előfizetésre
  • aki eddig egy termékkel állt a piacon, most a saját kárán tanulja meg: a több lábon állás életet ment. (Mi a megoldás? Kezdj el tanulni MOST!)
  • ahogy csökken a kereslet, úgy éleződik a verseny. Miből gondolod, hogy az eleve kevesebb vevő úgy is téged fog majd választani, ha nem látszol?
  • azokra a termékekre és szolgáltatásokra, amikre az embereknek eddig is szükségük volt, fontosak voltak számukra, segítették őket, hiányt oldottak meg, továbbra is költeni fognak. De azokra az árukra, amiket pusztán szórakozásra használtak, vagy nem voltak elég hatékonyak, nos azokra nem költenek már annyit. Eljön tehát a megmérettetés ideje: kiderül mennyire vagy fontos és nélkülözhetetlen a vevőid számára.

Szükség van tehát arra, hogy válságban MÉG TÖBBET FOGLALKOZZ (változtass!) a marketingeddel!

 

Már csak az a kérdés: hogyan? Mert hiába láttad be, hogy szükség van rá, attól még nem értesz hozzá jobban, nincs kedved, időd, kapacitásod, kollégád rá. Kiszervezni pedig nem akarod, mert akkor ugyanúgy alvállalkozók tömkelegével kell bajlódnod (csak egy "szimpla" weboldal üzemeltetéséhez szükséged lenne informatikusra, grafikusra, szövegíróra, és a stratégiáról még nem is beszéltünk...)

Saját kolléga vagy kiszervezés? mindegyik mellett és ellen is szép számban sorakoztathatunk érveket. A legjobb mégis az lenne, ha nem választani kellene, hanem ötvözhetnénk a kettőt, megtartva azok előnyeit. Hogyan? Erről itt olvashatsz bővebben!

Akkor most online marketing, vagy marketing online?

A válasz valahogy így hangzik: online marketing online

Szükséged van az online jelenlétre, de attól, hogy van facebook oldalad, ez a jelenlét még nem fog Neked vevőket hozni. Ehhez az is kell, hogy legyen egy olyan marketingesed, akiben megbízol, aki mintha a munkatársad lenne ott áll melletted. Ha nem is fizikai valójában, de online. Ahogy neked kényelmes. On-line.

Egy biztos: lépned kell és foglalkoznod a marketinggel. Minden kihívásban ott rejlik a lehetőség, csak élni kell vele! Ezt teszik a sikeres vállalkozók.

 

Ne feledd! 2021-ben BRUTÁLIS MARKETINGRE lesz szükséged! Ha fel akarsz rá készülni, tervezned kell! Csatlakozz 2021-es marketingtervező online workshopunkhoz. Kattints a részletekért!