Egyéb

7 kisvállalati marketing trend, amit nem hagyhatsz figyelmen kívül, ha nyerni akarsz a piacon!

Összegyűjtöttük, melyek azok a marketingedet érintő folyamatok, és annak következményei, amit nem hagyhatsz ki, ha alaposan fel akarsz készülni a 2021-es évre. A válogatást saját kutatás előzte meg, azt írtuk le, amit mi (Marketikum Kft.) tapasztalunk ma Magyarországon és hozzátettük sokéves gyakorlatunkat, tudásunkat, ügyfeleink véleményét. (marketing trend 2021)

Hogyan lehet mindezeket a Te iparágadra és a Te cégedre szabni? Mindenekelőtt gondos, alapos és tudatos tervezéssel, amely magában foglalja vevőid igényeinek és magatartásának megismerését, a 2021-es céljaid meghatározását, illetve az ezek megvalósításához szükséges marketingeszközöket, amelyek hatékonyságát mérned is kell. Hogy mindez ne legyen ennyire „tankönyvszagú”, gyere el Marketingtervező online workshopunkra, amely végén garantáltan egy saját terméked kész marketingtervét elmentve zárhatod le a laptopodat!

De most a trendek:

1. Tartalommarketing

A content marketing masszív erősödése. Imádom! Arról van ugyanis szó, amikor a kreativitás és a rugalmasság testhosszal nyer a nagy marketingbüdzsé előtt. Márpedig mi lenne hatékonyabb egy kisvállalat szűkös marketingbüdzséjének – ám kreativ és rugalmas kollégáinak és marketingeseinek – mint ez?

A 2020-as lezárások, karanténidőszakok minden vállalkozásnak megtanították: ha nem vagy jelen online, olyan, mintha nem is léteznél. Most, hogy a vásárlások tömegével kerülnek át az internetre, és még csak esélyünk sincs, hogy ez belátható időn belül megváltozna (és megnyugtatlak, a járvány után is így marad majd, egyszerűen, mert kényelmesek vagyunk) egyre több vállalkozás fektet az online jelenlétébe. (A vállalkozásod online megjelenítéséről egy korábbi cikkünkben már írtunk, még tavasszal a járvány kirobbanásakor).

Az intenzív jelenlét pedig egyre nagyobb versenyt indukál, amiből, ha jól szeretnél kikerülni, akkor okosan kell tervezned. És itt jön a tartalommarketing: olyan tartalmakat kell készítened, amelyeket imádnak a vevőid. Amelyek nem eladni akarnak nekik (persze végén azt szeretnél, de nem kemény sales dumával lenyomni a torkukon, hanem előbb magadhoz édesgetni, őket, amíg majd ők kérik, hogy megvehessék) hanem értékes (vicces, hasznos) információkat kínálnak számukra.

2. A videó innentől nem választható opció.

Ha még nem kezdtél el videós tartalmakat gyártani, akkor gyorsan szállj fel a hajóra, mielőtt végleg elúszik.

Olvastam olyan statisztikákat (mediavalet.com), ami szerint 2022-re az internetes forgalom 83%-a videós formában történik majd! Még ha Magyarország nem is jár élen ezen a területen, akkor is ideje ébredni!

Kétféleképpen közölhetünk videós tartalmakat: élőzéssel (live stream) vagy a YouTube csatornán keresztül. A legtöbb élőzés ma Magyarországon a Facebookon keresztül zajlik, de van mód Instagramon vagy YouTube-on is erre. Mivel az online jelenlétet az emberek még mindin túl személytelennek tartják, az élő közvetítésekkel sokkal közvetlenebbül, személyesen szólhatsz a vevőidhez.

A YouTube-hoz is van egy érdekes statisztikám. A youtube-ozók (és hidd el, egyre többen vannak!!!) 68%-a videót néz (keres), mielőtt vásárlási döntést hoz! Kisvállalkozóként kétféleképpen használhatod a YouTube-t: hirdethetsz mások videóin, vagy saját csatornát hozol létre, amelyen megtaníthatod őket a terméked előnyeire, használatára.

kisvállalati marketing trend 2021

(Ismerősek az infografika színei? A Pantone 2021-es év színeit használtuk! Nézz róla néhány inspiráló fotót!)

3. Google Cégem (My Business vagy GMB)

Még egy ingyenes eszköz, amit használj ki okosan, főleg, ha fizikai üzleted van! A Google Cégemmel helyi vállalkozóként plusz forgalmat generálhatsz. Az egyik legfőbb előnye, hogy megjelenítheted magad a Google Maps-en. Ráadásul a Google kereséseknél jobb eséllyel kerülsz előbbre, ha pedig valaki egy konkrét helyre keres rá (pl. város vagy utca) akkor a listában a Te céged is megjelenik majd. Azok az érdeklődők, akik a „közelemben” keresnek rá valamire, nagy valószínűséggel, még aznap betérnek egy hasonló profilú üzletbe.

4. Facebookról az Instagrammra

Átalakul a Facebook közönsége. Én még nem temetném el 2021-re, de vannak olyan előrejelzések (pl. a Forbes-é), miszerint a facebookozók fele 60 év feletti. Persze a másik fele is sokmillió fogyasztót jelent. Hát még ha olyan terméked van, amit az időseknek szánsz! Szóval ne hagyd ki, csak használd a helyén, és a célközönségedhez igazodva. Hozz létre például Facebook boltot, ezzel kiválthatod sokáig a saját webshop létrehozását is.

De ha eddig nem tetted, 2021-ben mindenképpen indulj el az Instagrammal is, amely óriás felhasználónövekedést mutat. Itt a legtöbb felhasználó 30 év alatti… (De akkor hol vannak a 30 és 60 év közöttiek?! – megnyugtatlak, mindkettőn!)

5. Csak a mobil!

Meglepő statisztikákat látunk saját ügyfeleinknél is, ami a mobilhasználatot illeti. Még egy B2B piacon tevékenykedő cég esetében is közel 70%-os a mobilos internetezés. Bizonyos csoportoknál ez simán van 100%. Nem elég már a mobilbarát, vagy reszponzív weboldal. Ha megteheted, akkor fejlessz kifejezetten mobilon használható tartalmakat: appot, játékot. Ha erre nincs kereted, akkor is igyekezz mobilra optimalizálni a weboldaladat: egyszerű menüvel, könnyen kitölthető űrlapokkal, egy kattintással elérhető vásárlással és sok-sok teszteléssel!

6. Marketing automatizálás

Kisvállalkozóként folyamatosan jelen lenni online nem egyszerű. Nincs az az idő… Két dolgot tehetsz (vagy mindkettőt egyszerre): 1. szervezd ki 2. automatizálj.

A marketing automatizálás digitális eszközökkel hajt végre „rutin” marketing feladatokat. Automatizálhatod például a közösségi média közzétételeidet, beállíthatsz automatizált email kampányokat egy-egy vevői regisztráció után, automatizáltan válaszolhatsz kérdéseikre, de felépíthetsz komplett értékesítési tölcsért is, amelyen a technika segítségével végig vezeted a vevődet. Így kisvállalkozásként értékes időt és energiát takaríthatsz meg.

7. Használj egyszerre több csatornát (multi-, sőt inkább cross-channel marketing)

Légy jelen mindenhol, ahol a fogyasztóid is ott vannak. Márpedig ők gyorsan reagálnak a technikai újdonságokra, és kíváncsian próbálnak ki újakat.

A jó hír, hogy minél több csatornát használsz a marketing tervedben, annál jobban megismered a fogyasztóidat és tökéletesítsd a marketingedet.

Következtetés

A „Content is King” régi marketingmondás még mindig nagyon igaz! A fogyasztókat még mindig az érdekes, értékes tartalmakat keresik, csak a világjárvány és a technológiai fejlődés miatt már nem elégszenek meg a hagyományos képi tartalmakkal, hanem új tartalom és médiaformák után kacsintgatnak.

Hogyan építheted be a tippeket a saját marketingedbe? Gyere el online marketingtervezés workshopunkra, ahol a Te saját termékeden dolgozunk majd! Kattints a részletekért!

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.