buyer personamarketingtervezésvevőszerzésvírus

A Te vevőid is változtak a vírus miatt?

változtak a vevőigények - vírus

Változtak a vevők, változik a kínálat.

változtak a vevőigények - vírusJárt valaki mostanában a H&M-ben? (Köszi a tippet, Klára!)
Jelentősen átalakult ugyanis a kínálat a Hennes & Mauritz üzletekben. Mint minden fast fashion típusú üzletre, a svéd H&M-ra is az (volt) jellemző, hogy egy helyen megtalálható az összes cucc az élet minden területére, a tracksuit-tól és joggingtól a kosztümig és a slim fit ingekig.

Az arányok azonban némileg átalakultak, s most a könnyed eleganciájú, vászonnadrág–kötött felső–blézer (casual) kombók helyett a főszerepet a kényelmes, pamut szettek vették át. Az otthoni „játszós” ruhák.. Totálisan.

(A „Legújabb trendek menüpont alatt megtalálható termékek a következők: bordás felső (pamut) , vastag tornacipő, melegítőruha kapucnival, vállbetétes melegítőfelső, jogger…és semmi selyem felső, arany kaftán, vagy flitteres bralette)

Sőt, az átalakulás az online üzletben is szembetűnő: csak ha a webshop nyitóoldalát nézzük, láthatjuk, hogy első helyen az izgalmas otthoni pamut szettek, az otthon kiegészítői, (nagybetűs HOME menüponttal a fő menüben), valamint sportruházattal fogadják a látogatókat.

változtak a vevőigények - vírus

változtak a vevőigények - vírusváltoztak a vevőigények - vírus

Nem kell sokáig gondolkoznunk, vajon mi ennek a jelentős kínálat-átalakulásnak az oka. Természetesen a fogyasztói igények és a vásárlási szokások megváltozása.

Trendek a világban, trendek Magyarországon

Ha valaki kicsit is követi a világ, és a fogyasztói trendek változását (vagy csak egyszerűen nyitott szemmel jár-kel – már amennyire ezt a hatályban lévő korlátozások megengedik), akkor tisztában van vele, hogy a világjárvány, és az ebből fakadó társadalmi távolságtartás következtében alapvetően megváltoztak a fogyasztók munkavégzéssel, vásárlással és kapcsolattartással kapcsolatos szokásai.

Nem mennék bele a legnagyobb kutatóintézetek felméréseinek bemutatásába és elemzésébe. Inkább arra ösztönzök mindenkit: gondolkodjon el, vajon az ő piacát hogyan érintették a fogyasztói igények, illetve az ezeket kiváltó vásárlói környezet változásának alakulása?

Átalakult a piac? Hajlamosabbak online vásárolni a vevők? Élesedett az online verseny? Valószínűsíthető, hogy az ügyfelek jelentős része továbbra is online marad inkább, mert kényelmesebbnek és biztonságosabbnak tartják a vásárlást? (a nagy világátlag 86%-ot prognosztizál) Jobban odafigyelnek a vevők az egészség- és környezettudatos termékekre, vásárlásra? Jobban odafigyelnek saját magukra? Átalakult az értékrend?

Átalakult a Te piacod is?

A mieink igen. Mi azt tapasztaltuk a marketingben, hogy az ügyfelek tavaly márciusban egy kicsit bezártak. Akkor is ha az üzletiket nem kellett bezárniuk. Fellélegeztek, megpihentek. (hangsúlyozom, a marketingről beszélek. természetesen nem mentek el nyaralni, terveztek, újra terveztek, agyaltak a túlélésen, de nem marketingeztek) Aztán elkezdtek ébredezni. Sőt, elkezdtek fejleszteni. Újítsuk meg a weboldalt, indítsunk új kampányokat, és reagáljunk a piaci helyzetre: mert az ő vevőik is online kezdtek el vásárolni és kommunikálni. Mert a kormány is hozott döntéseket, amihez alkalmazkodni kell, vagy ki kell használni a lehetőségeket. Vagy mert egyszerűen haladni és fejlődni kell. Most itt tartunk. A vevőink, a kisvállalkozók nyitottabbak, bátrabbak lettek. És onlineabbak is. Úgyhogy újratervezünk.

Ha Te is gondolkodsz újra tervezésen, még nem késő bejelentkezni az év eleji marketingtervező workshopunkra, ahol a nap végén elmentheted saját instant marketingtervedet, másnap pedig nekifoghatsz a megvalósításnak is, amiben – ha igényled – szintén nem hagyunk magadra!

/Képek: https://www2.hm.com/hu_hu/noi.html/