Te mivel rukkolsz elő 2021-ben? Kerüljön új termék 2021-ben a vevőid asztalára! Imádni fogják, mert éheznek rá!
Termékfejlesztés?!
A termékfejlesztés szó hallatán azt gondolnánk, hogy ez valami műszaki dolog, pedig kőkemény marketingről beszélünk. Ha már halottál marketing 4 P-jéről, akkor rögtön az legelsővel állsz szemben. Mert az üzleted alapja a termék. Na jó, nem az. Az üzleted alapja a vevőd. Még inkább a vevőd szükséglete, hiányérzete. Valamire szüksége van, valamit el akar érni (szebb akar lenni , menőn akar kinézni, könnyebben akar ügyet intézni, sikeresebb akar lenni…) vagy éppen valamit el akar kerülni (nem szeretné ha betörnének hozzá, fél a megbetegedéstől, el akarja kerülni, hogy snassz ajándékot adjon az anyósának karácsonykor…) És ehhez szüksége van valamire, ami megoldja a problémáját, segít elérni a vágyait, stb. Ez a valami pedig nem más, mint a Te terméked. Jobb esetben. Mert ha Neked nincs erre megoldásod, ajánlatod, akkor a versenytársad terméke.
A vevőigények pedig változnak. Folyamatosan. Nézzük csak a mostani helyzetet. Januárban senki sem ül majd be 20 másik ember közé és tervezi meg egy workshopon a jövő évi marketingjét. Ha eddig kiscsoportos képzéseket szerveztél, vagy többszázas konferenciákat, akkor most gondban is lehetnél. Ha nem fejlesztenél terméket. (A marketing nem túl elegánsan, de a termék szót használja mindenre, amit a vevőnek kínálunk, beleértve a szolgáltatásokat is.) Mivel a fogyasztók szokásai átalakultak (a külső környezet – jelen esetben a vírus) hatására, reagálnunk kell: fejlesztünk. Elindítjuk online marketingtervező kurzusunkat, megspékelve egy csomó újdonsággal, mint például a gasztro csomag, amely igyekszik az irodádba, dolgozószobádba, házadba vagy akár az puha ágyadba varázsolni egy képzés hangulatát, teával, rágcsálni valóval, illatokkal.
Hidd el, imádják az újat!
De térjünk vissza a Te termékedhez: ha haladni akarsz a vevőigényekkel, akkor rendszeresen állj elő új termékekkel vagy új szolgáltatásokkal. Hogy miért? Hát mert változnak a körülményeid, változnak a vevőid és egyszerűen, mert a vevők imádják az újdonságokat!
Ariel kapszulát használok mosáshoz, több, mint két éve. Nem voltam biztos benne, ezért kimentem a fürdőszobába és leellenőriztem: a csomagoláson még mindig nagy betűkkel ott díszeleg, hogy: NEW. Van, amit érdemes ellesni a nagyoktól.
Sőt! Van, amit egy kisebb vállalkozás sokkal jobban is tud csinálni, mint a nagyok! Például az új termék bevezetését. Még ha elsőre furcsának is hangzik, hiszen messze nincs akkora büdzsénk, hogy egy komoly termékbevezető kampánynak médiafelületet vásároljunk. „Többet ésszel, mit erővel” tartja a mondás, s valóban, ha nem vagyunk a legerősebbek, gondolkozzunk. Tegyük azt, amit mi jobban tudunk: például gyorsan reagálni a fogyasztói igényekre, alaposan megismerni a fogyasztóinkat, tesztelni egy-egy kisebb fogyasztói csoporton, gyors piackutatást végezni (piackutatás az is, ha tervezetten beszélgetsz a vevőiddel, márpedig beszélgetsz velük, igaz?).
Szeretnél növekedni?
A Nielsen 2019-ben végzett egy kutatást a cégek körében és azt tapasztalták, hogy az új termék bevezetések 53%-kal járultak hozzá a kisvállalkozások növekedéséhez, szemben a nagy márkák 5%-ával.
(Forrás: Nielsen, 2019)
Dolgozol már az új termékeden?
Ha szeretnéd alapos tervezéssel alátámasztani a 2021-es döntéseidet, akkor csatlakozz januári Online Marketingtervező workshopunkhoz, amely végén egy termékedre kész marketingtervvel csukhatod le a laptopodat.