grafikamarketingmarketingtervezés

Az év színe 2021: Illuminating és Ultimate grey

az év színe 2021

Évekig dolgoztam a Magyar Divat Intézetben, és mindig lenyűgöztek a színek szakértői. Máig előttem van lelkesedésük, amikor hazaérve Párizsból először mutathatták be Magyarországon a következő szezonok színtrendjeit (ez volt akkor az ún. év színe) a magyarországi divatcégeknek, amivel majd jó 2-2,5 év után találkozhattunk a boltokban.

A Pantone idén is megválasztotta az év színeit.

Nem meglepő, hogy a járvány erre is hatással volt. A két nyertes szín az „Ultimate Grey” és az „illumination”, a Pantone megfogalmazása szerint „a színek házassága, amely a hosszantartó és felemelő erő és reménység üzenetét közvetíti.

A PANTONE 17-5104 Ultimate Gray és a PANTONE 13-0647 Illuminating két független szín, amely éppen azt hangsúlyozza: hogy a különböző elemek együtt, egymást támogatva is megjelenhetnek, ami a 2021-es év hangulatát fejezi ki. A cég a praktikus, sziklaszilárd, ugyanakkor a meleg és optimista jelzőkkel illette a párosítást, amelyek együtt az erőt és a pozitív életérzést sugározzák. Mint egy történet, amely mély érzésekből tör elő, mégis barátságos és napsütéses ígéretet rejt, reményt és tenni akarást sugároz. Rájuk nézve azt érezzük, hogy minden fényesebbé válik, amely most elengedhetetlen az ember számára.

A Michael Pacitti Production egy inspiráló YouTube videoban mutatja be, milyen formákban, területeken találkozhatunk majd a trendi párosítással 2021-ben.

AZ ÉV PANTONE SZÍNÉRŐL

az év színe 2021

az év színe 2021

az év színe 2021

az év színe 2021

Több mint 20 év óta választja ki a Pantone Intézet az év színét, amely majd számos iparágban befolyásolja a termékfejlesztést és a vásárlási döntéseket, ideértve a divatot, a lakberendezési tárgyakat, ipari formatervezést, valamint a termékek csomagolását és a grafikai tervezését is.

 

Választáskor a Pantone szakemberei a világ történéseit veszik alapul. Ez magában foglalja a szórakoztatóipart és a gyártásban lévő filmeket, a művészeti gyűjteményeket és a kortárs művészeket, a divatot, a formatervezés minden területét, a népszerű utazási célokat, valamint az új életmódot, a játékstílusokat, a társadalmi-gazdasági feltételeket. De érkezhetnek inspirációk olyan új technológiákból, anyagokból, textúrákból, amelyek hatással vannak a releváns közösségi média platformokra, sőt a közelgő sporteseményekre, amelyek világszerte felhívják magukra a figyelmet.

(forrás: pantone.com, youtube.com/michaelpacitti)

Az éves marketingterv készítésekor, akkor is érdemes ezeket a trendeket figyelembe venni, ha logónk és cégünk színvilága mást tükröz. Egy-egy új csomagolással, grafikánk megbolondításával érdemes követnünk a világot. A színek témáját is érintjük online workshopjainkon, akár a személyes márkaépítést, akár az instant marketingtervezést választod! Kattints további információkért!